Wednesday, January 23

Untuk sahabat tercinta. :)

Assalamualaikum dan hai.

"Jodoh,pertemuan,ajal,maut semua di tangan Allah, Manusia hanya mampu merancang je. Allah yang menentukan semuanya. Kita ni sebagai manusia kenalah berusaha dan sentiasa redha dengan ketentuan yang telah ditentukanNya."

Kadang-kadang kita tengok orang tu bercinta punya lama, akhirnya berpisah. Kahwin dengan orang lain. Orang ni pula baru 2 3 bulan jumpa, terus kahwin. Ini semua dinamakan jodoh. Tadi ada seorang kawan mengadu nasibnya di whatsapp. Boyfriend dia nak kahwin dengan orang lain. Besar dugaan yang sedang dihadapi dengan penyakit yang dihadapinya sekarang. Betul-betul menguji. Mujur ada family dia yang sentiasa ada kat sisi memberi kata semangat untuk dia. Bagi orang lain mungkin ini perkara biasa, orang cakap kan "Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul''.

"Sakit adalah hadiah daripada Allah, supaya kita kembali kepadaNya." Kadang-kadang kita ni terlalu alpa sampai kita terlupa. Kita terlalu leka sampai kita tak kisah. Allah menguji mengikut kemampuan hamba-hambaNya.

Nota Kaki: U, i tahu u kuat. Apa yang terjadi semua ada hikmahnya yang tersenyembunyi. Mungkin dia bukan yang terbaik untuk u, ada yang lebih baik untuk u. Teruskan hidup, jaga kesihatan. I always with u. 


"Kalau tak ada jodoh kita di dunia ini, mungkin jodoh kita di akhirat kelak . InsyaAllah." :)