Wednesday, March 30

kadang kadang aku..

kadang kadang aku terfikir,siapa aku dikalangan mereka
adakah aku wujud dimata kasar atau aku hanya satu objek yang bernyawa tapi tak berjasad
mungkin aku yang mahir dalam menuduh atau mereka yang tak mahir dalam menunding..
aku tetap nampak sampah di muka depan akhbar terbitan mereka..
kadang kadang hati aku terluka secara tiba tiba tapi tak berdarah
mungkin aku terkena bilah bilah serpihan kaca yang di lempar oleh mereka
tanpa sedar bernanah sakit perit..
aku rawat sendiri sehingga menjadi kudis..
kadang kadang aku cuba untuk tersenyum payah
untuk lagi menyenangkan aku lukis topeng di muka supaya mereka tidak tahu aku sedang memegang watak..
jadi manusia hipokrit sekali sekala tak salah aku rasa cuma perlu kena pada tempat dan masa..
aku yakin kau pun pernah melakukannya..
bagi kau aku tetap sampah !
kadang kadang aku cuba berbuat baik
aku siram dengan air mineral aku baja dengan baja organik
tapi kau masih tak segar daun kau masih layu kecil kuning hampir mati..
sebab kau tak iklas bila aku iklas..
aku sampah kan !
kadang kadang aku cuba menerima kenyataan cacian makian
aku sabar walaupun aku rasa tangan aku ringan untuk memberikan hadiah di pipi gebu kau
tapi aku tahu cara itu bukan satu kepuasan tapi menambahkan perit dalaman..
sebab kau kawan !
kadang kadang aku cuba untuk diam jadi batu
tapi hebat kau membicarakan cerita cerita mitos tanpa rasa bersalah
bagi kau aku paling sampah !
bila aku cuba membetulkan keadaan kau lari dari kenyataan..
sumpah aku tak akan marah bila kau mengaku salah..
tapi sekarang sumpah aku menyampah !





No comments: