Tuesday, March 8

aku tak sempurna !

 ha ha ha . . . aku tak sehebat engkau lah..buat muka seposen macam tak pernah ada apa apa yang berlaku..
i y a . . . aku tak secantik engkau lah..boleh buat orang rasa suka akan kepura puraan engkau..
e r m . . . aku tak sebaik engkau lah..boleh buat orang percaya akan ungkapan manis egkau..
e s h . . .  aku tak sepandai engkau lah..bole buat orang terkesima akan kebijaksaan engkau berkata kata..

 maafkan aku andai mata aku berbisa..aku cuma ingin melihat dengan tajam..tapi aku tak fikir yang engkau akan terasa..jadi kau tak perlukan 'senjata itu'
aku dah cukup tuli lah..dengan kata penuh 'sopan' dari kau..telinga aku sentiasa menadah..hati aku sentiasa meludah..kesabaran selalu ada..tapi 'ingat'..aku juga sama seperti kau,dia dan mereka..punya jari dan tangan..
kau mungkin sedang ketawa gembira..'aku'..masih 'menconggak' setiap tambah tolak bahagi darab yg pernah aku tekan pakai kalkulator..masih belum aku temui angka..dan aku masih mencuba menconggak menggunakan mancis..seperti budak bodoh yang tak kenal apa itu 'pahit'
secebis 'kertas' belum mampu membuat aku membeli kertas lukisan bersaiz 'A4'..aku hanya mampu 'mencuri' sekotak pastel tanpa warna dan sebatang berus patah..aku akan conteng di atas jalan raya untuk 'meluahkan' lukisan tanpa satu kenderaan pun membunyikan hon dan pijak brek dengan sekuat hati..mungkin aku akan diikat dan dihukum tanpa dibicara..
 aku tak pernah jemu untuk 'menukar' baju dan seluar ..aku 'guna' serbuk pencuci peluntur dan pewangi untuk 'bersihkan' baju dan seluar seperti baru..aku 'keringkan' agar tak berbau hapak..orang akan tanya dan menggali rahsia 'minyak wangi apa awak pakai'..
mungkin kau tak suka cara aku 'ketawa'..kau kata aku 'menghina'..tapi pernah kau 'membeliakkan' mata kau yang bulat itu..yang kau sedang 'mencaci' satu objek yang 'bernyawa'..
 aku tersenyum bukan bermaksud aku sedang suka..aku menangis bukan bermaksud aku sedang duka..aku ketawa bukan bermaksud aku sedang gembira..aku marah bukan bermaksud aku sedang benci..
mugkin dalam 'kotak' ini masih ada sedikit ruang untuk kau..tapi cukup 'sempit' untuk orang seperti kau yang suka akan 'kelapangan'..tapi jika kau pandai 'menyusun'..aku percaya 'besar' ruang yang akan kau dapat..


yang sedang mencuba
cik nurfatin azma
luahan rasa hati.melalui nadi



No comments: