Tuesday, April 19

surat cinta dah sampai..

mama:along oh along,surat PLKN kau dah sampai (sambil menepuk nepuk lembut bahu aku membuatkan aku rasa nak tidur dengan lebih lame lagi)
aku:dah sampai dah ?(sambil menyambut surat tersebut dengan mata yang terpejam)

dengan penuh berhati hati dan perlahan lahan aku membuka surat yang sememangnya sudah terbuka
agaknya mama  ayah dah baca kot dan sememangnya ya..
dengan penuh kepayahan dan usaha yang tinggi aku cuba membuka mata yang terasa amat berat sambil itu aku amati setiap ayat dan tulisan komputer yang tertera pada surat dan borang borang yang perlu di isi lalu aku cuba membuka mata sebesar yang mungkin untuk memahami setiap bait bait puisi(hiperbola)

 *muka depan surat dan dibawah nya tertera logo PLKN

*nama penuh siap no ic lagi tak lupa juga alamat surat 
menyurat yang lengkap

akhirnya sampai juga surat cinta aku ni yea..
setelah berbulan rasanya menunggu menunggu dan sabar menunggu
melompat lompat kegembiraan dan menangis sampai terduduk dengan perasaan yang tak sabar nak pergi~tangan di dada mata ke atas~x)
ditambah pulak berguling guling di atas tilam sambil menarik selimut lalu kembali tidur



nurfatin azma

No comments: