Thursday, August 4

itu semua kenangan . aku simpan dalam kotak ingatan .

 17 Mei 2011
 KJM

 Mula mula dulu kan . SUMPAH gile aku tak nak pergi PLKN . Aku rasa aku dipaksa untuk pergi ke sini OH NO !  Minggu pertama yang sangat menyeksakan . Jauh dari keluarga . Semua benda diatur dengan jadual ! . Penat . Bosan . Rimas . Dengan tak cukup tidurnya . Bangun seawal 5 pagi untuk mengelakkan aktiviti perebutan bilik mandi . Buat kerja sepantas yang boleh bukan macam siput tutt tuutt yang macam selalu aku amalkan kat rumah . Kene duduk sedorm dengan orang orang yang kerek dan cerek . Kene jadi hipokrit pada mulanya . Konon suci je . Senyum dengan seikhlas mungkin . Tidak ke benda tu terlalu menyusahkan dan errr yeeeww ? Okey nampak macam gedik dan mengada . 
Setelah berhari hari menetapkan diri disitu aku dah boleh menyesuaikan diri . Orang orang yang aku rasa kerek dan cerek pada mulanya . Semua dah macam wayar putus . Seriously , seronok gile kawan dengan korang . Macam duduk dalam taman bahagia (hospital bahagia) . Segala suka dan duka kita kongsi sama sama  menangis sama sama . gelak . mandi . makan . I will miss you all . :')
Yang paling seronok lagi . Aku dapat kenal dengan kawan kawan dari kompeni lain . Tak sangka ada juga orang yang nak kawan dengan aku yang agak pendiam lah kononnya ni dan tak sepopular lisa surihani macam dalam cerita Lagenda Budak Setan tu . Yeke ?
APACHE ! hoi hoi yaa hoi . APACHE APACHER LINE CLEAR ! WAZZUPP ! beruntung dan berbangga gile dapat masuk kompeni ni . Semua wira dan wirawati apache best best . Korang tau tak . Koranglah wira dan wirawati yang paling baik . sopan santun . lemah lembut . kacak . cantik . cun melecun . hensem . hebat . bijak . dll kat kem tu . Dats y lah , kompeni kita boleh mencapai kemenangan dengan bangga dan bermaruah .
Semuanya atas usahasama dan penat lelah kita yang sanggup berkorban apa saja demi apache . TAHNIAH ! ! Tak lupa juga dekat cikgu cikgu yang banyak membantu  menyokong memberi tunjuk ajar serta nasihat yang berguna untuk kami semua . InsyaALLAH , segala ilmu yang dicurahkan akan diingati dan dipraktikkan diluar nanti . :)
 
30 Julai 2011
KJM

Rasa semuanya baru bermula semalam , kita bergaduh , menangis , ketawa sama sama . .
Disini , aku banyak belajar . Satu perkara yang baru yang tak pernah aku tau dan tak mungkin aku dapat ditempat lain . Nilai sebuah pertemuan . persahabatan . perhubungan . dan perpisahan . Disini , aku belajar untuk berdikari tanpa bergantung pada sapa sapa . Aku belajar untuk tidak mementingkan diri sendiri . Aku belajar untuk mengalah . Disini , aku dapat rasakan kesunyian , kerinduan , menangis tanpa ada bahu untuk ditumpangkan . Disini juga , aku rasa aku punya teman . Berkongsi masalah , cerita , pandangan sehingga kadang kadang berlakunya perbalahan .
Aku pasti merindui segalanya disini . Di KJM .


To kawan kawan seperjuangan ku : Mula mula sekali , aten nak mintak maaf seandainya sepanjang perkenalan kita . Aten ada menyakitkan hati mana mana pihak mungkin aten tak sedar . Apa yang terjadi antara kita , aten tak pernah simpan dalam hati . Macam lirik ni . 'YANG TERPAHIT JUA TERMANIS SEMUANYA BAGIKU TERINDAH KU INGATI BUAT SELAMA LAMANYA' . InsyaALLAH ,panjang umur murah rezeki kita jumpa lagi :')


Nurfatin Azma  Abdullah 

No comments: