Monday, June 24

Salam Nisfu Syaaban :)

Assalamualaikum dan hai !

Sedar tak sedar kita sudah berada di bulan Syaaban, bulan yang penuh keberkatan penuh kerahmatan. Dan tak lama lagi kita semua bakal menyambut bulan Ramadhan. Tak lama je lagi. Bulan Syaaban ni mempunyai banyak kelebihan dan keistimewaannya.Terdapat satu malam dalam bulan syaaban yang dipanggil malam Nisfu Syaaban. Nisfu Syaaban ni jatuh pada 15 Syaaban setiap tahun hijrah.

Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya Allah SWT menilik hamba-hamba-Nya pada malam Nisfu Syaaban, maka Allah mengampunkan dosa orang-orang mukmin, memanjangkan kesesatan orang kafir dan membiarkan orang yang hasad dengan kedengkian mereka sehingga mereka meninggalkannya."

"Sesungguhnya Allah SWT melimpahkan rahmat pada malam Nisfu Syaaban, maka Dia mengampunkan dosa-dosa hamba-Nya yang lebih banyak daripada bilangan bulu kambing Bani Kilab."



Sama-sama lah kita perbanyakkan amalan. Perbaiki diri. Moga-moga sentiasa diberkati dan dirahmati Allah SWT. Semoga diampunkan dosa-dosa. Maafkan salah silap kepada yang mengenali atau pun yang tidak mengenali. 

No comments: