Friday, August 9

SELAMAT HARI RAYA

Assalamualaikum dan hai.
2 Syawal 1434H
Berlalulah sudah Ramadhan sebulan berpuasa, Tiba Syawal kita rayakan dengan rasa gembira

Alhamdulillah, kita semua masih lagi diberi kesempatan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri. Di hari kemenangan ini, kita sama-samalah sambut dengan penuh kesederhanaan dan elakkan pembaziran.

Okay, Masa raya ni lah juga kita nak merapatkan hubungan sesama manusia. Yang jauh tu kita dekat-dekatkan, yang dekat tu kita erat-eratkan lagi. Masa ni lah boleh jumpa keluarga yang jauh, yang dekat. Semua berkumpul ramai-ramai.  





Biarpun bulan Ramadhan sudah berlalu meninggalkan kita, jangan kita tinggalkan amalan yang telah kita lakukan pada bulan tersebut. Kalau boleh kita amalkan sampai bila-bila. Sama-sama kita cuba perbaiki diri. InsyaAllah.

Jangan lupa juga sedekahkan Al-fatihah kepada yang telah pergi meninggalkan kita.


Di kesempatan ini  saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada yang mengenali diri ini sama ada secara dekat atau jauh. Salah dan silap harap lah dimaafi. Kadang-kadang lidah ni terlalu lantang bersuara, mata ni terlalu tajam menjeling, tingkah laku kadang-kadang membuatkan orang terasa. Maaf sangat-sangat, sesungguhnya manusia tak pernah lari dari kesilapan. 


No comments: