Thursday, August 22

The conjuring, based on TRUE STORY

Assalamualaikum dan hai.


Malam selasa, aku dengan beberapa roomate aku rancang nak pergi tengok wayang. Cerita yang nak sangat tengok THE CONJURING. Dari rumah lagi aku dah pasang niat nak pergi tengok cerita ni. Esoknya lepas-lepas kelas kitaorang terus gerak dari kolej dengan berbaju kurung. Tak menyempat dah nak tukar baju.
Nasib baik orang tak ramai, mungkin sebab kitaorang pergi masa hari kerja. Jadi dapat lah kitaorang tengok cerita ni . 



Sebelum ni dah terbaca dekat twitter dan blog-blog fasal filem ni. Filem ini diambil berdasarkan kisah benar keluarga Perron yang mendakwa mengalami kes rasukan hantu pada era 1970-an. 

Sinopsis




The Conjuring, Bikin Bulu Kuduk Berdiri


Filem The Conjuring mengisahkan sebuah kisah benar yang berlaku dan sangat menakutkan. Ia menceritakan tentang bagaimana penyiasat paranormal terkenal di seluruh dunia iaitu Ed dan Lorraine Warren telah dipanggil untuk membantu keluarga yang diganggu hantu di sebuah rumah ladang terpencil.
Terpaksa berdepan dengan sebuah entiti jahat berkuasa, Warrens mendapati diri mereka terperangkap dalam kes yang paling menakutkan dalam hidup mereka. Apa sebenarnya berlaku di rumah tersebut? Apakah rahsia tersembunyi?

Annabelle

Kisah Nyata patung Hantu Annabelle Dalam 'THE CONJURING'. Salah satu elemen yang menakutkan dari film THE CONJURING adalah patung yang dirasuki hantu, Annabelle. Tak hanya ada dalam film saja, malah patung ini ternyata juga benar-benar ada di dunia nyata. 


So, siapa-siapa yang tak tengok lagi. Pergi lah tengok . :D

1 comment:

✿INA AINAA✿ said...

ritu nk tengok benda ni, tapi pakwe ena nak tengok cerita lain la pula.. huaaaaaaaaaaaaaaaa