Monday, February 21

emosi yang tak dapat di baca..

waktu: awal pagi
mood: berlari lari


2.27  - mata masih lagi segar bugar,telinga tangkas menangkap suara suara unggas,tangan dengan pantas menaip papan kekunci,akal memikirkan idea untuk bercerita..
2.32  -otak masih lagi buntu,tiba-tiba air mata menitis tanpa sebab....terasa kosong...hilang...
2.35 - kenapa aku terlalu emosi ?apa yang sebenarnya menggangu ?
2.38 - ingin mencari ruang untuk berfikir dengan jelas...air mata semakin deras mengalir...
2.41 - aku ke yang salah ? salah ke keputusan yang telah aku buat ? salah ke untuk aku merasa sebuah kebahagiaan sama macam kau rasa..
2.43 - orang selalu cakap..'ATEN KUAT !'..tapi tahukah kau disebalik senyuman ini tersimpan seribu tangisan..disebalik ketawa ini tersimpan seribu kelukaan..yaaa..mungkin aku memang bersalah..
2.45 - cuba menyeka air mata dengan bersungguh sungguh..aku kalau menangis susah nak berhenti..sensitif ! mengada ngada !
2.46 - kau pernah berada tak ditempat aku ? pernah tak sekali kau ingin berada di tempat aku ? mungkin tak kan ? sebab itu kau boleh cakap apa yang kau anggap betul pada pandangan mata kau..sedangkan kau tak pernah memahaminya..
2.49 - pada kau..aku manusia yang paling zalim,paling kejam yang telah buat kau menderita..''konon nya''..
kau cipta dunia rekaan kau..aku ? kau jadikan watak utama !
2.52 - bangga sungguh riak wajah kau..bila semua orang tetap menyatakan ..KAU BENAR ! hah! sedikit tak memberi kesan pada aku..malah bertambah jelik aku melihat wajah kau..seronok atas kemampuan kau membuat aku kalah..TAHNIAH !
2.55 - mungkin orang tak kenal kau siapa..tapi aku lebih memahami diri kau yang sebenar..
2.57 - ayam berkokok..menandakan waktu suda hampir subuh..aku masih disini..keseorangan...
3.01 - terima kasih..kau hadir ketika diri ini terasa tak diperlukan..kau hadir ketika diri ini keseorangan..kau hadir ketika aku memerlukan teman..
3.03 - ikhlas kau menerima diri ini..tanpa kau peduli siapa aku..sebab KAU kenal siapa itu NURFATIN AZMA..
3.05 - berfikir....
3.10 - kau sentiase ada disisi aku..memberi kata semangat,perangsang..mandengar segala celoteh,keluh kesah yang keluar dari nadi aku,kau menangis bersama sama aku....kau seorang SAHABAT
3.15 - mata belum lagi menunjukkan yang aku mahu menekan butang SIGN OUT,menclick butang SHUT DOWN,membangunkan diri dari KERUSI,dan merebahkan badan di TILAM lalu memejamkan MATA..
3.18 - hati memaksa diri untuk SABAR..naluri membisikkan supaya MENERIMA segala ketentuan..mata berkelip menandakan supaya aku BERHENTI untuk MENANGIS..diri memesan TABAH menghadapi KEHIDUPAN..
3.22 - aku terima segala ketentuan..perjalanan hidup yang masih panjang..membuatkan aku lebih YAKIN untuk terus melangkah walaupun PAYAH..aku GAGAHINYA ..
3.25 - aku TAHU didepan sana masih ada KEHIDUPAN yang sedang menanti untuk dipenuhi oleh corak corak dan jalan jalan telenovela ciptaan aku..
3.27 - lega,jiwa terasa tenang,fikiran terasa lapang..senyuman mula terukir..cuba memejamkan mata dan bersedia untuk menempuhi peperangan kehidupan hari esok..

yang cuba berfikir dengan jelas,
cik nurfatin azma
luahan rasa hati.melalui nadi

1 comment:

Sharizan Samad said...

hey honey <3
you just bersabar k.
i pon sekarang nie macam you jugak.
terlalu banyak masalah yg ta pernah nak habis habis.
tapi pasti semua nie ade hikmah disebalik ape yg berlaku.
so kite mestilah kene lebih bersabar and yg jangan lupe berdoa dan terus berdoa, tau?
dan ta semua orang akan boleh paham kite, even kite pon macam tu jugak.
so you just buat ape yg terbaik untuk diri you oke :D
don't worry honey, i'll be there for you <3
trust me ;D