Tuesday, February 22

nadi berbisik..

waktu : awal pagi
detik : 2.54 pagi
mood : tak tentu arah


  • kipas yang ligat berpusing di atas kepala tidak aku hiraukan..kedinginan malam mula menyapa tubuh..sejuk....aku memeluk bantal dengan rapat ke dada..air mata mengalir untuk kali yang keberapa aku sendiri tak pasti..
  • apa lagi yang tak kena ni ? kau ni kenapa tiba tiba menjadi seorang yang terlalu emosi ? menangis tanpa sebab yang nyata..mungkin kerana marah ditindas oleh mereka mereka tadi..abaikan lah ..benda yang terlalu remeh untuk kau perbesar besarkan..
  • ''aku geram sebab mereka tak memahami dunia aku''..iyalah,siapa pun tak kan paham dunia kau yang penuh kemelalutan tu..siapa pun tak ingin nak memahaminya..jangan paksa orang lain untuk masuk dalam dunia kau lah..
  • sejak akhir akhir ni kau menjadi terlalu sensitif..pantang diusik,dicuit..emosi kau terus terganggu..jangan jadi cenggeng lah..orang meluat tahu..
  • maaf disini..aku mungkin bukan yang terbaik untuk kalian..tapi aku mencuba menjadi seorang yang baik..terimalah aku seadanya..macam aku menerima kalian dengan apa bentuk corak pun..
  • jangan sesekali menghina apa yang sedang aku buat..jika aku rasa bahagia dan betul melakukannya..selagi aku masih waras untuk berfikir yang mana baik dan yang mana buruk..aku tahu akibatnya..aku sudah congak apa risikonya..
  • hidup aku.cara aku
  • perlu ke aku laungkan pada semua kenyataan yang menyakitkan ?
  • perlu ke aku jerit sekuat hati di tengah padang segala kebencian ?
  • perlukah aku berdiri di atas bangunan lama terjun untuk menyelesaikan masalah ?
  • aku bukan manusia yang lemah sebegitu..aku punya hala tuju..aku punya satu pegangan..
  • tak malunya kau..lupakah kau untuk menyatakan maaf..satu perkataan mudah..tapi ego kau yang konon nya mahal...sanggup kau lupakan satu perkataan penghubung kepada persahabatan..pemusnah kepada kebenciaan..sumpah !aku sudah mula benci kau...YA ALLAH,ampunkan hamba MU..
  • mugkin kau tak memahami apa yang cuba aku sampaikan..penulisan aku dalam maksudnya..karya aku tersembunyi maknanya..hanya insan yang kenal siapa NURFATIN AZMA faham akan hakikatnya..mengenal realitinya..


yang cuba menyampaikan sesuatu
cik nurfatin azma
luahan rasa hati.melalui nadi

2 comments:

Sharizan Samad said...

don't worry, i paham segala maksud you diatas.
orang yg you maksudkan pon i kenal jugak.
yeah, kawan kite sendiri kan?
hmm, be strong honey :D
i'll always with you <3

cik lollipops said...

teriam kasih sayang sebab sentiasa memahami ini buda..hahah
okey sayang..i love you to..<3