Saturday, November 12

| ini bukan luahan perasaan ye |


 Assalamualaikum dan hai .



Lama tak aku menghilangkan diri ? ececehh , menghilangkan diri lah sangat kan . Actually , aku sekarang dah bergelar budak IPT . Nampak tak muke bangga gile tu . =D
Next weeks , aku dah final exam and then sem break . Banyak pengalaman baru yang aku dapat . Dan aku masih lagi cuba untuk sesuaikan diri untuk duduk di tempat orang jauh dari family . Alhamdulillah , buat masa ni aku boleh bertahan dan sesuaikan diri dengan keadaan sekeliling . Kata orang , "nak seribu daya tak nak seribu dalih" kan . =)

Mama pesan , bila dah masuk kolej dah tak macam sekolah dah . Kena pandai jaga diri , pandai pilih kawan jangan sampai tersalah pilih . Kena  hidup berdikari tak boleh nak bergantung dekat orang dah . Tak boleh nak manja-manja macam dulu . Kena buat kerja semua sendiri . Mama dengan ayah dah jauh .

Bila dah jadi dewasa ni , dewasa lah sangat kan =) . Banyak benda yang kita kena ubah . Perangai , dah tak boleh dah macam budak-budak tadika . Bila nak sesuatu hentak-hentak kaki , berguling-guling bagai . haha . Kena lah seiring dengan usia kita kan . So , aku pun sikit demi sikit cuba ubah perangai aku yang sememangnya macam budak tadika ni . Tapi kadang-kadang datang juga perangai tu , maaf tak boleh nak kawal . hehe

Banyak juga aku belajar tentang perangai manusia , ada yang macam tu ada yang macam ni . Membuatkan aku lebih menghargai orang-orang yang berada disekeliling aku yang pernah suatu masa dulu menangis ketawa bersama . Sekarang aku lebih bijak mengawal emosi , menjadi seorang yang lebih penyabar =) .

Orang kata  "Lebih baik diam daripada berkata-kata" Jadi aku diam dari aku bersuara .
Orang kata "setiap apa yang berlaku ada hikmahnya" Jadi aku redha dengan apa yang berlaku .
Tapi aku kata "kesabaran manusia ada batasnya"Jadi korang rasa ? ;)


NURFATIN AZMA ABDULLAH <3









No comments: