Friday, November 25

| saya ada perasaan lah awak |

Assalamualaikum daan hai .


Apa celop korang ? Sihat . Alhamdulillah aku sihat , malah semakin sihat cuma hanya ada sedikit gangguan hati dan perasaan . Ah , normal lah tu kan . Manusia . :)
Dari aku kecil sampai aku dah besar panjang ni aku dah melihat pelbagai ragam dan kisah kehidupan manusia . Mungkin dulu aku masih kecil dan tak mampu untuk memahami makna sebuah kehidupan itu . Tapi bila aku semakin matang aku sudah memahami apa itu kehidupan . Ceeeewaaaah ! Ayat . haha

*Aku selalu berharap mimpi yang indah itu menjadi kenyataan .

Manusia ni kadang-kadang tak tahu menghargai atau pun lupa untuk menghargai . Aku pun tak pasti tapi mungkin aku pun tergolong . Tak sedar mungkin . Tapi itulah manusia . Sering lupa . Aku dikelilingi ramai manusia yang sayang akan aku tapi dalam banyak-banyak tu  ada tak yang sanggup berkorban apa sahaja untuk aku . Iya , ada iaitu mama dan ayah . Aku tak mampu menafikan itu sebab kenyataan nya memang jelas dan nyata . Bila aku semakin dewasa ni aku semakin tahu menghargai orang sekeliling . Aku tahu macam mana rasa nya tidak di peduli , tidak disayangi . Aku tahu apa itu rasa sunyi , rasa keseorangan . Ini bukan berdasarkan pengalaman tapi pemerhatian . Aku tak pandai nak tafsir-tafsir air muka orang , tapi aku dapat mengagak dan ia benar . Mungkin kebetulan tafsiran aku tu tepat . 

                                 
*Kan bagus kalau awak jujur , saya tak marah .


Terus terang tu perlu kan ? kalau kita rasa perlu . Tapi bagi aku penting . Sebab mengelaknya rasa sakit hati . Kalau dah sakit hati mula lah rasa nak marah je kan tak pun tiba-tiba jadi emotional pula . Tapi kadang-kadang aku sendiri tak nak berterus terang . Bukan tak nak , cuma aku rasa kau yang perlu berterus terang . Bukan aku yang kena bertanya . Sebab , kau pun tahu salah kau kan . So , renung-renungkan dan selamat beramal . :)


*Don't be serious lah sayang . Awak cakap dekat orang tak apa . :)
*Kakak , hargailah selagi dia masih ada , setiap orang perlu diberi peluang kedua kan . :)
*Aku mengalami keracunan makanan yang melampau . ><

NURFATIN AZMA ABDULLAH <3




No comments: