Sunday, May 20

ini rasa hati .

Assalamualaikum dan hai .

Diam tak semestinya aku kalah . Kalah tak semestinya aku lemah . Lemah tak semestinya aku rapuh .
Aku diam sebab aku berfikir , bukan aku tak ambil kesah , aku tak mahu bising , aku tak mahu tahu .
Sebab aku waras , aku masih boleh tenang , aku masih boleh sabar .
Hidup kadang-kadang banyak menguji , banyak menunjuk , banyak manfaat .
Jadi aku gunakan jalan , jalan yang lurus , kadang-kadang aku ambil jalan pintas . 
Ada masa aku terpaksa guna jalan yang bengkang-bengkok .
Itu bukan kehendak tapi paksaan dari yang pembawa yang berdegup yang utama .
Aku cuba tak merungut . Tapi kadang-kadang aku kalah . Hati aku tak kuat nak melawan . Lalu aku lontar kan . Puas . 
Kadang-kadang ia datang . Tanpa paksaan secara tiba-tiba . Aku tepis . Tapi pemikiran dan hati aku tak cukup kuat untuk menahan . Lalu aku biar sampai bernanah . Sakit . Perit . Aku tak menyesal ia pernah jadi sebahagian . Tapi aku kesal sebab punya perasaan sebab aku tak halang sebab aku layan . Sampai aku yang tak tahan . Aku kalah , kalah dengan hati dan perasaan . Aku tak pandai tipu , orang tahu .
Aku tak pandai membilang , apa lah lagi nak menconggak . Aku lemah aku tak mahir .
Tapi aku cuba walaupun jawapan aku tak pernah tepat . Usaha .

Fatin : Aku rindu setengah mati :'I
Ikhlas,
Fatin Azma .





No comments: