Tuesday, September 6

raya kan sebulan (=

Assalamualaikum dan hai !
macam mana dengan raya korang ? best tak best best ? haha
Okay . Entry kali ni aku nak share lah dengan korang cerita raya aku untuk tahun ini . Korang ingat lagi tak post raya yang tahun lepas ? Kalau korang baca belog aku ni . Korang tahu lah kan  , kalau tak tahu tolong senyap . (=
Macam tahun tahun yang sebelum nye . Pagi raya kami sekeluarga akan beraya dekat kg halaman sendiri lah , SUNGAI BEHRANG . Beraya dengan wan dan opah . Salam salam dan bermaaf maafan semua dan memenuhkan ruang ruang kosong yang ada dalam perut ni . Almaklumlah , sebulan kita berpuasa kan . So , dah banyak ruang kosong yang tertinggal dalam perut ni . Masa untuk membalas dendam lah kan kan . hehe
Petang tu , kami sekeluarga bertolak ke kajang , balik rumah tok . Ziarah kubur tokwan . Jumpa saudara mara yang dah lama tak jumpa . Pergi beraya dari satu rumah ke rumah yang lain .  Kumpul duit raya . haha
Aku pun dapat duit raya okay . Jangan jeles . haha

Seronok kan raya . Dapat berkumpul ramai ramai . Jumpa kawan kawan masa muda muda dulu . hehe
Semua dah besar besar . haha . Mana mana yang tak sempat nak jumpa itu . Hanya ingatan tulus dan ikhlas je aku sampaikan untuk korang . Ada rezeki kita jumpa raya lain pulak kan . Siapa siapa nak duit raya . Datang rumah basuh pinggan periuk belanga dulu . =P

Macam mana pun cerita raya korang . Diharapkan semuanya bergembira dibulan yang mulia ni . kita raya kan sebulan . Jangan lupa untuk bermaaf-maafan sesama kita . Makan pulak ingat ingat dekat orang belakang , kiri kanan , depan semua . Jaga kesihatan , jaga diri , gigi pun jaga . xD
Kalau ada terjumpa aku dekat mana mana , jangan lupa hulur hulur duit raya yea . hehe

Hari ni dah masuk hari raya yang ke 9 dah . Mesti ramai yang buat rumah terbuka kan . Kalau ada jangan lupa jemput yea . InsyaAllah aku datang kalau takda jemputan lain . Cewwaah ! . akukanartis .*konon
daa !


p/s : tahun ni takda gambar raya . Kamera masuk hospital .


SELAMAT HARI  RAYA AIDILFITRI =D


Nurfatin Azma Abdullah  

No comments: